21 Haziran 2016 Salı

yalın ayak evden kaçışıma şahit olmak ister misiniz? Çok yorgunum ben

Sabah evi terk ettim çünkü başıma yıkılacak, biliyorum. Sen benden pek az özür diledin; ancak çokça "haklısın" dedin. Yine haklı çıkacağımı bilmek de kötü.

O evi kendime ne de kendimi o eve ait hissetmedim. Yine de iyi bir ev sahibiydin.

Seninle komşu olmak güzel. Ara sıra hayatlarımız kesişsin, kapıda karşılaşınca birbirimize gülelim. Birbirimize mutluluğumuzdan ikram edelim. Zor zamanlarımızı bilelim, destek çıkalım birbirimize yeter.

Hani misafir evinde yatıya kalırsın. Gece en son sen uyursun, kendini güvende hissedemezsin, yabancısın. Sabah da en erken sen uyanırsın ve diğerlerini rahatsız etmemek için sus pus oturursun ya. Tam olarak böyle bir huzursuzluk içinde yaşıyorum, uzun bir süredir.

Daha önce de demiştim ve sen kabul etmemiştin. Hala böyle düşünüyorum: Sen beni değil, benim sana olan ilgimi seviyorsun. Sana kim ilgi gösterirse onu seveceksin. Yoksa yani biliyorum, ben pek de senin seveceğin tipte bir adam değilim.

Seneye kendine yeni bir ev inşa edeceksin. O evde de bana ait bir oda olmayacak. Oysa benim tek istediğim bir oda. Sen her sene bir ev inşa ediyorsun kendine, benim bir duvarım bile olmuyor. Oysa benim o eve gelirken zaten geride bıraktığım bir odam var. Ben orada yalnız başıma çok mutluluyum. O odada acı çekmemin bile bir anlamı var ama senin evinde iken anlamsız bir acı duyuyorum.

Zaten sen başka insanlardan kolayca ilgi bulabiliyor ve mutlu olabiliyorsun. Şimdi ben senin evinden yan taraftaki eve taşınınca senin evin biraz sessizleşecek, biliyorum. Biraz kendini dinle, ruhunu dinlendir bu sessizlikte. Hem zaten senin evine yerleşmeye razı arkadaşların da var, değil mi? Çok sorun olmamalı o yüzden.

Şey demiştin ya bir de: "Başkasını, senin yerine tercih etmem." Sıkıntı orada zaten işte. Ben senin için bir tercihim. Sen, zaten beni de tercih etmedin. Kimi ettiğinin bir önemi yok yani benim için.

"İnsanların gitmemesi için çabalamak yerine onları elinizde tutmak için çabalayın.". Böyle bir söz okumuştum. Bu hep aklında olsun. Böylece hem şu anda hayatında olan hem de sonradan girecek insanları elinde tutabilirsin.

Seni seviyorum, benim için değerlisin. Farklı evlerde olsak da ortak anılara sahibiz sonuçta. Hatalarımızı sayarak birbirimizi üzmek istemem. Bu yüzden sen de kendinde veya bende bir hata arama. Bunun yerine her şeyin daha iyi olacağını düşünüyorsan istediğin şeyleri söylemekte özgürsün. Seni dinleyecek vaktim her zaman var. Ben bu şekilde eksikken, ilgilenecek gücüm kalmadı sadece.